Routovani a vice bran

Lukas Hluze lukas na hluze.cz
Středa Červenec 7 15:25:59 CEST 2004

Ahoj
--
Lukas Hluze
mobil 603 177 241(777 614 129)
domu 728 169 046
mail lukas <at> hluze\.(cz|net)
www hluze\.(cz|net)
icq 177715532

07. Jul (Wednesday) v 11:46:30 CEST 2004, milarb na volny.cz napsal(a):
> Zdravim vsechny,
>
> mame na CZFree.Net v Olomouci dve brany do Internetu a potrebovali bychom
> smerovat nektere toky pres jednu z nich a jine pres tu druhou. Uz nam jede na
> vsech nodech pro vnitrni routovani v siti Zebra.
>
> Ja se zatim placam ve studiu protokolu OSPF a BGP. Stale ani poradne nevim,
> jsou-li to pro nas pripad ty prave. Muze mne prosim nekdo odkazat na dobry
> material (navod, priklady, ...) o dynamickem routovani pres vice bran?

Jedna se o takzvany source routing, to znamena, ze na zaklade source
adresy se rozhoduje ktera routovaci tabulka se bude pouzivat.

Ospf je zkratka od open shortest path first, tady dynamicky routuje
traffic k nejblizsi brana v ramci nejakeho autonomniho systemu(muze se i
dal delit), neresi Vas problem, aby Franta jel pres tuhle branu a Honza
pres jinou. Bgp je protokol zajistujici routovani mezi jednotlivymi
autonom. systemi.

Rad zodpovim Vase dalsi podrobnejsi otazky.

na internetu hledejte pouziti prikazu ip