Routovani a vice bran

Lukas Hluze lukas na hluze.cz
Středa Červenec 7 16:22:49 CEST 2004

--
Lukas Hluze
mobil 603 177 241(777 614 129)
domu 728 169 046
mail lukas <at> hluze\.(cz|net)
www hluze\.(cz|net)
icq 177715532

07. Jul (Wednesday) v 15:38:16 CEST 2004, peak na argo.troja.mff.cuni.cz napsal(a):

> Terminem "source routing" se obvykle oznacuje takova smerovaci metoda, kdy
> je cesta predem zadana uzlem, ktery paket vysila. IP to take umi, i kdyz
> se to z ruznych duvodu moc nepouziva.
myslite transportni protokol IP? Muzete mi napsat proc se to nepouziva?
Dekuji.

> Smerovani berouci v potaz i zdrojovou adresu se obvykle zahrnuje do pojmu
> "policy (based) routing".
Tady pisete, ze smerovani berouci v potaz i zdrojovou adresu a v
predchozim odstavci pisete, ze cesta je zadana uzlem, ktery paket
vysila, cim jinym je vysilaci uzel urcen naz zdrojovou adresou?

source routing je vymozenost kernelu pouzivat ruzne routovaci tabulky
pro pakety s ruznou zdrojovou adresou

policy routing je jeste vetsi vymozenost kernelu, ktere dovoluje
smerovat pakety napriklad na zaklade MARK v iptables nebo TOS

da se rici, ze source routing pomoci policy routing jde zvladnout

P.S. Nerypu. Sam budu rad, kdyz se neco noveho priucim.