Qmail - obrana proti multiple recipients

Petr Kristan petr.kristan na epos.cz
Čtvrtek Červenec 8 10:53:29 CEST 2004

On Thu, Jul 08, 2004 at 10:37:48AM +0200, Charousek Karel wrote:

> prijemcu.
> odchozi

> qmail dorucuje Single RCPT ( tedy jeden prijemce = jeden mail )
> a neda se to zmenit.
>
> Je otazka jestli jiny MTA, ktery umi Multi RCPT ( vice prijemcu na jednom
> hostu = jeden mail ),
> kdyz se mu nastavi defaultni smtp route, tak jestli ten mail rozdeli
> ( rozdeli ve smyslu po ruznych hostech) nebo ne?
To bohuzel nevim a navic qmail bych si na serveru rad ponechal.

> z fronty.
> >

> Zkusit omezit concurrencyremote, pak se pujde dat na lince 'pohnout', ale
> stejne pres ni
> bude muset vsechno projit.
Ja myslim, ze kdyz snizim concurrencyremote, tak stejne vezme prvnich X
prijemcu z kritickeho mailu a bude je posilat a na dalsi se dostane az
budou vsichni prijemci odeslany, nebo odlozeny.
Ale concurrencyremote stejne asi snizim, abych trochu ulehcil lince pro
ostatni provoz. I kdyz ten mam uz zhusta priorizovany pomoci htb.

> Nebo si doslapnout na 'zlobive uzivatele'  ...  sto prijemcu pro 10mb
> zabavne video :-)
Kdyz uz jsem u toho, nevite o necem hotovem co vsunout do QMAILQUEUE co
by me napr. detekovalo velikost mailu * pocet prijemcu. Pak bych omezil
tuto celkovou velikost. Protoze nemuzu omezit maily jen na 10MB, ale na
100MB uz klidne. Predpokladam, ze velikost _databytes_ je jen jednoduchy
omezeni na velikost bez ohledu na pocet prijemcu.

Petr

--
Ing. Petr Kristan
.