bezpečně přidat disk do raidu bez rebootu?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 12 11:08:47 CEST 2004

Dobrý den,

nechci si pod sebou uříznout větev (neb teorie backupů říká něco jiného,
než se v praxi provozuje), potřebuji  totiž přidat do produkčního stroje
(linux je u nás taková popelka - obyč pcčka vedle racku - ale musí jet
líp než wokna na nadupaných rackových serverech) za běhu disk do raidu
který však s ním nepočítá. Takže vás prosím o kontrolu následujících
kroků, přestože jsem donedávna o raidu taky radil, chtěl bych se jen
ujistit - čímž vám děkuji za pochopení.

Disk hdc už tam je (holt 2 minuty to ráno nejelo, ale on zdechnul
Exchange s místním DHCP/DNS tak jsem si pospíšil aby to nikdo zevnitr
nepoznal :o) ), pomocí sfdisku jsem na něm udělal stejné partišny jako
na původním hda, na kterém je již nadefinován raid1 takto:

/etc/raidtab
------------------
raiddev       /dev/md0
raid-level    1
chunk-size    64k
persistent-superblock 1
nr-raid-disks 1
     device    /dev/hda1
     raid-disk 0

cat /proc/mdstat:
-----------------------
md0 : active raid1 ide/host0/bus0/target0/lun0/part1[0]
       32000 blocks [1/1] [U]

A chci docílit stavu, aby tam bylo vidět [2/2] [UU]:

raidtab upravím na

/etc/raidtab
------------------
raiddev       /dev/md0
raid-level    1
chunk-size    64k
persistent-superblock 1
nr-raid-disks 2
     device    /dev/hda1
     raid-disk 0
     device    /dev/hdc1
     raid-disk 1

a pak jen zadat

raidhotadd /dev/md0 /dev/hdc1

Abych pravdu řekl, nechtěl bych docílit stavu, kdy by se mi ten jen
rozpartišnovaný disk mirrornul na ten plný, připadal bych si pak jak
Bean. Zálohovat - prostě není kam a jsem rád aspo%n za tento disk, který
bude sloužit jako raidový backupák (zaraiduji, vyndám, havárka - šup s
ním tam + sosnout aktuální databázi (ta jediná se bude backupovat skrze
net, to gigo mi k dispozici neochotně dali) a jede se dál).

Děkuji moc,

JL.