Nefunguje HTB

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Červenec 15 00:21:10 CEST 2004

On Wed, Jul 14, 2004 at 11:14:56PM +0200, Jan Houstek wrote:

> Shapujete vzdy primarne _odchozi_ provoz, tj. na pokud mate router N
> sitovymi rozhranimi, tak na kazdem je treba shaping vyresit zvlast.

To jsem rad, ze to tady nekdo nakousl. Casto se setkavam s timto
zjednodusenym problemem:
1. na rozhrani eth0 je priveden 1Mbit
2. na kazdem rozhrani eth1, eth2 a eth3 je jeden clovek, ktery ma
   garantovanou  0.3Mbit.
3. Kamen urazu prichazi, kdyz eth1 a eth2 jsou uplne bez trafficu.
   A ten treti clovek by chtel jet 1Mbitem.

Dela se to tak, ze se veskery traffic smeruje na virtualni rozhrani,
ktere se vytvori pres IMQ, tam se data prerozdeli a dal poslou na
prislusny ethX.

> Tohle jistym zpusobem resi projekty jako napr. IMQ, ale byvaji s tim
> komplikace. Obecne lze doporucit, je-li to v danych podmikach mozne,
> vyresit shaping standardnimi prostredky, tj. povesenim vhodneho qdiscu na
> jednotliva fyzicka rozhranni.

Prakticky to _velmi_ doporucuji. Priznam se, ze ve dvou pripadech jsem
routeru, ktery ma jedno rozhrani do netu a tri do lokalni site predradil
jeste jeden ubohy router se dvema sitovyma kartama, ktery dela HTB a NAT.
A vyhnul jsem se vsem problemum.

> Uplne nejidealnejsim resenim celeho problemu je porizeni dostatecne tluste
> linky ;-)

Cim tlustsi, tim lepsi ;-).

-- Dalibor Straka
P.S. Jo mimochodem, nemejte starost, ze by vam procesor nestihal
     rozdelovat prichozi 100Mbit linku...