MRTG

Jirka Kubik linux na mukt.cz
Čtvrtek Červenec 15 08:31:57 CEST 2004

Hmm hmm ... nepochybne tady behem male chvilky pristane velky
pocet mailu s odkazem na archiv konference a tusim ze i docela
opravnene, ale ... taky jsem zacinal, taky jsem neumel hledat
v archivu, takze ... :-)

Pokud ti bezi v poradku snmp, tak musis pro mrtg vytvorit jako
prvni konfiguracni soubor, kterym mu reknes co ma vlastne delat.
Soucasti MRTG jsou skripty cfgmaker a indexmaker. Cfgmaker ti
udela prave ten konfiguracni sobor. Syntaxe toho prikazu je
cfgmaker komunita na ipadresa, takze pokud mas SNMP nakonfiguravany
tak, ze existuje komunita public /mela by byt RO/ bude syntaxe
cfgmaker public na localhost. To ti vyhodi konfiguraci pro MRTG.
Je dobry si vystup rovnou zapsat do souboru, takze pouzij treba
cfgmaker public na localhost > mrtg.conf. Dalsi vec co musis udelat
je editace tohohle vyslednyho souboru a uprava cest k HTML atd.
Ale to je dost srozumitelny z komentare v tom souboru. Potom si
muzes pomoci indexmakeru vytvorit treba html stranku na kterou
se budes odkazovat v prohlizeci. Syntaxe je obdobna jako u cfgmakeru,
takze indexmaker mrtg.conf > index.html. Jako posledni vec je
dobry udelat zaznam do Cronu a kazdych 5 minut poustet mrtg
pomoci "mrtg mrtg.conf" ... No a to by melo byt snad uz byt
vsechno podstatne ... :-) Tak hodne stesti a trpelivosti. :-)

Jirka