LILO a kernel panic

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 15 11:34:59 CEST 2004

On Thu, 15 Jul 2004, iko wrote:

> kde ma byt taky adresar? este som taky nevidel

Kdybyste napsal do prohlizece 10 znaku "google.com", tak by vam upadla
pazoura, ze ano?

Ma byt v korenovem adresari a mountuje se do nej init root filesystem
(jehoz image pojmenovany vetsinou initrd*.img[.gz] je uveden v konfiguraci
zavadece). Jadro tento filesystem pripoji jako inicialni root, provede
nutne akce (nahrani ovladacu radicu, filesystemu, SW raidu, LVM, aktivace
raidu, LVM atd.), namountuje nekam skutencny root filesystem, pak ten
inicialni a konecny prehodi pomoci pivot_root a spusti init.

Jenze pokud v tom finalnim root filesystemu adresar /initrd neexistuje,
tak se taky muze stat, ze pivot_root selze a tudiz nenabootujete.

-- Honza Houstek