zvetseni "ulimit -n 2048" pod kdm

Jan Krnavek hanz na studentagency.cz
Pátek Červenec 16 13:59:05 CEST 2004

Petr Mikulik wrote:

>Pro zpracovani dat potrebuji mit otevrenych najednou cca 2000 souboru, tj.
>zvetsit "ulimit -n 2048" z defaultni hodnoty 1024.
>
>Podle napovedy na webu jsem pridal do souboru
>    /etc/security/limits.conf
>radky
>* hard nofile 4096
>* soft nofile 4096
>
>takze "ulimit -n" spravne hlasi limit na 4096 povolenych souboru, ovsem
>*pouze* pokud se do systemu naloguji "konzolove".
>
>Kdyz se naloguji pres KDM, tak pak v konzolich "ulimit -n" hlasi defaultnich
> [...]
Ahoj,
taky sem s s tim potrapil a jinak ,nez bez prelozeni jadra to nejde
(nebo jsem na to neprisel).
hanz

Navod:
Úprava KERNEL verze 2.4.

Pro upravu poctu otevrenych souboru si musíte pčeložit vlastní jádro,
protože ve standartních jádrech je omezení na 1024. Abych nemusel cel0
jadro konfigurovat, stahnu si zdrojaky z ftp.linux.cz a nejnovější balík
kernelu z Mandraku. Z neho si vypreparuji configuraci aktualního jadra
(.config) a tuto konfiguraci použiji na mé upravené zdrojáky.
V souboru /usr/src/linux-2.4/include/linux/fs.h
#define NR_FILE 1024 /* this can well be larger on a larger system */
#define NR_RESERVED_FILES 10 /* reserved for root */
na
#define NR_FILE 8192
#define NR_RESERVED_FILES 80
Dale upravit v /usr/src/linux/include/linux/limits.h
#define NR_OPEN 4096
Upravit /usr/src/linux/include/linux/posix_types.h
#define __FD_SETSIZE 4096
Upravit /usr/src/linux/include/linux/socket.h
#define SOMAXCONN 1024
Následně přeložíme jádro a nainstalujeme na naš server. Po rebootu si
pak proveříme změněné hodnoty pomocí
ulimit -a