Otazka k VPN

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Pondělí Červenec 19 10:47:48 CEST 2004

Zdravim,

od zakaznika jsem dostal pozadavek na vytvoreni VPN, ale nejak si
nejsem jisty, co to ma delat se mnou. Situace vypada nasledovne:

LAN(192.168..) -- Linux router -- intet -- firemni fw -- firemni LAN

Muj klient je v LAN(192.168..) a chce VPN do firemni LAN. Ja jsem
spravce Linux routeru - tj. serveru pripojujiciho LAN k internetu. LAN
je (jak vidno) za NATem. Jake IP maji ve firemni LAN, jaky OS je na
firemnim FW, ani jakou prac. stanici muj klient pouziva nevim, ale
nemuzu se zbavit dojmu, ze cele tohle se mnou nema vubec nic
spolecneho.

Po precteni par info o VPN (vcetne archivu konference) se domnivam, ze
je to ciste vec onoho klienta a spravce firemniho fw. Ja jsem prece
pouze router na ceste, ne?

Podotykam, ze klienti v LAN mohou na vsechny stroje/porty v internetu
a zpet je povolen provoz ESTABLISHED a RELATED.

Dekuji za jakekoliv informace ci potvrzeni/vyvraceni meho dojmu.

bye Martin Damasek