problem so SW-RAID-BOOT

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Pondělí Červenec 19 11:56:08 CEST 2004

Zdravim.
Potreboval by som nakopnut, kde robim chybicku, nakolko som uz nad tym
stravil celu noc :-(

rh9.0, kernel 2.4.20-31.9, initrd (mkinitrd --with raid1 --preload=raid1
...)

Mam dva rovnake disky hda a hdc a chcem SW-RAID1. Nabootujem z diskety,
pripojim hdc2 (/). Nastavim particie na hda na auto-raid (fd). mkraid
(raidtab obsahuje raid-disk polozku na hda partice a failed-disk na hdc
particie). Mkfs.ext3 na md*. Vytvorim si strom do ktoreho primontujem
/dev/md*. Nakopirujem data z hdc. do /etc/fstab nastavim particie,
ze su /dev/md*. zeditujem lilo.conf, kde nastavim boot na hda a
root=/dev/md1. zapisem lilo. Odmontujem. Raidstop zrusi pole, raidstart ho
pusti...zatial vsetko ok.. rebootujem....
kernel panic

Ked do lilo nahodim aby ako root pripajal /dev/hdc*, tak nabehne a
zistujem, ze hlasi chyby o zlom superbloku na raid-particiach. Potom hlasi
ze sa pokusa dostat na raida ale  chyba  md-personality-3.
Ide dalej a spusti si ramdisk, kde natiahne raid1,jbd,ext3.

Zapapuluje za /dev/md1 ma posahany superblok a ponuka mi heslo pre roota
na raid recovery. Zadam heslo roota. Cez raidstart spustim jednotlive
polia (okrem md1 ktore je /), prihodim cez radhotadd particie z hdc.
Vsetky polia su ok, viem ich odpajat aj pripajat. Len neviem bootovat.

Kde robim chybu ???
Vdaka.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2