Otazka k VPN

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Pondělí Červenec 19 12:30:24 CEST 2004

On Monday, July 19, 2004, Martin Dvorak wrote:

Zdravim,

Jasne. Diky za reakce. Z toho jsem usoudil, ze bude potreba se poradne
pozeptat, co ten clovek vlastne chce. Pokud si udela VPN pres nejakeho
sveho klienta a nebude to stale spojeni (gw2gw - pocitam, ze spise
ne), tak me to proste nezajima... ;) Co se NATu tyce, tak s tim asi
take nic neudelam - NAT tam byt musi a je to tedy "jeho problem", aby
si zvolil reseni, kteremu NAT nevadi, ze?

+

> No, nie kazde VPN sa znasa s NAT-om, napr. na IPsec treba tzv NAT-traversal
> patch a nie kazda implementacia to pochopi. Bez vyraznych problemov si s NAT
> poradi PPTP a cipe, zrejme aj openvpn ale ten som s tym neskusal.
>
> Odhliadnuc od NATu mas pravdu.

bye Martin Damasek