Zalohovaci software - testovanie

AntiTrust - AT antitrust na centrum.sk
Úterý Červenec 20 10:33:25 CEST 2004

> Databazovy engine byl jen priklad, ktery me jako prvni napadl, kde ani
> zajisteni konzistence na urovni souboru nestaci. Pochopitelne, ze je
> vhodnejsi (a nejspise i jedine spravne) je zalohovat primo dedikovanymi
> nastroji, nicmene mnozina podobne fungujicich programu je obecnejsi a ne
> vzdy je zalohovaci nastroj k dispozici (pak je jednim moznym resenim treba
> restart sluzby a provedeni snapshotu v okamziku mezi zastavenim a
> opetovnym spustenim).

Dakujem pekne HH, MK, PS a PK :) za obsirnejsie uvedenie do
problematiky. Niektore veci ma neprekvapili/ ratal som s tym, niektore
su pre mna novinkou.

Skusme sa priblizit ku konkretnejsiemu rieseniu "mojej situacie".

V dobe, ked budem zalohovat, tak:
1. na serveri NIKDY a VOBEC nie su databazy (ale za info ozaj dik)
2. "nic nebezi" = apache, proftpd, ssh, cron a par dalsich beznych veci
bezi - ale  NIE su nikym vyuzivane
2B. popr. sa zapisuje iba do /var/log a bezi apt-get upg/upd
[samozrejme to predtym v crone odkomentujem / stopnem cron / sa uistim,
ze sa nic nespusti]

"Poziadavky"  uz mame.
Cize - co by ste na takyto server pouzili? [backup tool?]
Co pouzivate na "svojich" servoch, ak tam nie su db?
Ake mate skusenosti s mondo/mindi [dost sa mi pozdava] a amandou
["vsade" ju chvalia, ale "proste sa mi nezda"]

Pokial som vsak dobre cital docs a faq tam m/m aj Hdup1.6
[http://www.miek.nl/projects/hdup/hdup.shtml]
funguju systemom dump, cize de facto nie su vhodne na zalohovanie, kt.
pozadujem. Len pri m/m nie som si tym dump-om isty.

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32