Zalohovaci software - testovanie

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Úterý Červenec 20 11:27:43 CEST 2004

On Monday 19 of July 2004 14:29, AntiTrust - AT wrote:

> http://www.miek.nl/projects/hdup/hdup.shtml
> Amanda
> Mondo / Mindi (aky je v tom rozdiel?)

Spravoval som amandu, je to sice trosku tazkopadny a zastaraly
backupovaci system, ale ma svoje vyhody. Vie backupovat viac hostov
cez siet, ma aky-taky management zaloh a podobne.

Kazdopadne na Vas ucel by som asi pouzival tar | scp, backupovacie
softy sa musia zdlhavo konfigurovat a to Vam netreba.

Dost by som aj porozmyslal, ci sa chcem ucit na ostrom stroji, alebo
si radsej spravim kopiu toho, ktory spravujete na nejakom slabsom
zeleze doma pod stolom a az ked viem co robim, aplikujem to na ten
ostry. Viem co hovorim, tiez som sa pokusal 'ucit' na ostrom zeleze a
sem-tam bol z toho dost pruser, nehovoriac o tom, ze pokial si
nebudete robit backupy kazde 2 minuty a ani zaznam o tom, co ste kde
kedy zmenili, rucim Vam za to, ze v casovom useku medzi 2 backupmi
urobite zmenu, ktora nebude ani v 1. ani v 2. backupe a potom babo
rad :)

Pripadne, pokial mate napr. vo /var niekolko GB dat, by som si spravil
nejaky backup script, ktory by pracoval napr. s md5 hashmi suborov a
len ked sa nejaky hash lisi, spravil by som backup (akesi svojpomocne
inkrementalne backupovanie).

--

S pozdravom,
Dusan Zatkovsky