Zalohovaci software - testovanie

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Červenec 21 23:10:20 CEST 2004

On Wed, Jul 21, 2004 at 10:34:37PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Pokud udelam obraz stavu souboru v databazi v urcitem jednom okamziku a
> ten db stroj neni schopen z toho obrazu pokracovat v praci (s tim, ze
> prave probihajici a nedokoncene transakce budou pochopitelne zruseny),
> pak ten stroj patri vyhodit do nejblizsi popelnice, protoze kdyz nezvladne
> tohle, tak nebude schopen prezit ani blby necekany vypadek napajeni.

V tom případě do té popelnice patří AFAIK naprostá většina databází
a prakticky všechny nežurnálovací filesystémy. Ale já bych tam spíš
odložil systémáka, který databázový server nevybaví UPS...

V rozporu s velmi rozšířeným omylem totiž neslouží transakce jako
ochrana před výpadky napájení a kolapsy operačního systému. Transakce
jsou používány jako prostředek pro zajištění konzistence dat, a to ještě
jen za předpokladu, že je systém správně navržen.

							  Michal Kubeček