Zalohovaci software - testovanie

Středa Červenec 21 23:38:25 CEST 2004

On Wed, 21 Jul 2004, Michal Kubecek wrote:

> V tom případě do té popelnice patří AFAIK naprostá většina databází
> a prakticky všechny nežurnálovací filesystémy. Ale já bych tam spíš
> odložil systémáka, který databázový server nevybaví UPS...

Vy jste jeste nikdy neslysel o poruse UPSky? ;)

> V rozporu s velmi rozšířeným omylem totiž neslouží transakce jako
> ochrana před výpadky napájení a kolapsy operačního systému. Transakce
> jsou používány jako prostředek pro zajištění konzistence dat, a to
> ještě jen za předpokladu, že je systém správně navržen.

Takhle implementovane transakce jsou uzitecne asi jako airbag, ktery
je v okamziku havarie potreba vlastnorucne (ci spis vlastnoplicne)
nafouknout, protoze vyrobce nepocital s pouzitim pri velkem zrychleni.

On Wed, 21 Jul 2004, Peter Surda wrote:

> Toto co si napisal sa casto nedeje. Urobit zalohu trva nejaky cas, a
> zatial sa obsah suboru moze zmenit. Aby to bol ozaj okamzik, musis ich
> na nejaky cas komplet "oddelit". Ktore z uvedenych bekapovacich
> systemov to ozaj robia? Tar ani dump nie.

Cokoli + snapshot (at uz udelany pres LVM apod. nebo treba chytrym
RAIDovym radicem).