nepovolene znaky pro jmeno uzivatele

Ivo Panacek ivop na jlabs.cz
Čtvrtek Červenec 22 10:41:52 CEST 2004

Pavel Körner wrote:

> Dik za odpovedi s obsahem!
>
> Hlasky typu RTFM jsou ovsem na nic,
> kdybych reseni nasel, tak bych se na nic nemusel ptat!
>
> Pavel

Pouceni:

Hlavne je treba si uvedomit zasadni rozdil mezi
unixovym uctem (= login) a e-mailovou adresou.
Dle meho vetsinou NENI vhodne, aby login byl
kompletni jmeno uzivatele, spis se zachovejte
podobne jako RIPE, tj. "Jan Novak" nema jan.novak
nebo jan_novak, ..., ale jn1, dalsi pak jn2, atd.
(samozrejme zavisle na poctu uzivatelu, ale je to
docela prakticke, alespon se lidi nedohaduji,
jaky by chteli login, ono to taky je dost jedno)

No a v aliasech pro mail proste napisete neco jako:

jan.novak: jn1
jan_novak: jn1
novak.jan: jn1

a dokonce byva nekdy sikovne ten vlastni login vubec
nepovolit postovnimu serveru k doruceni, tj.
e-mail jn1 na nejaka.domena bude nedorucitelny.

Navic, pokud to cele delate jenom kvuli e-mailum,
tj. ti uzivatele se k unixu vubec logovat nebudou,
existuji i "sealed" postovni servery (treba cyrus-imapd),
ktere nepotrebji, aby to byly opravdicke unixove ucty,
dokonce to mohou mit treba i v databazi.

A cele to neni Linuxova specialita, takhle to
v unixu vzdycky bylo a prilis divoke znaky v loginu
(!= alfanumerickych) nikdy nikdo nemel moc rad :)
Ani velka pismena se moc nedoporucovala, protoze
ne vzdy to clovek u terminalu mohl ovlivnit, takze
kdyz login napsal velkymi pismeny, unix "pochopil",
ze mala nemuze psat, a presel jenom na velka.
--
S pozdravem
Ivo Panáček