SATA a 160GB

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Červenec 23 11:09:30 CEST 2004

Dobry den,

On Thu, Jul 22, 2004 at 10:23:23AM +0200, Tomas Konir wrote:

> Podpora tam je slusna, jen se nesmite divit, kdyz se vam mezi verzemi
> jadra z /dev/hdX stane /dev/sdX. Jinak zatim naprosteo bez problemu.

to samozrejme zalezi na tom, jak si ho zkompilujes, ze...

V jadrech verze 2.6 je Serial ATA podporovano dvema zpusoby:

1) Muzes si zkopilovat SerialATA ovladac v menu:

Drivers -> SCSI -> controllers -> serial ATA -> Vas radic

Coz je doporucenihodny a preferovany zpusob, neb se pouziva
knihovna libata Jeffa Garzika. Co tam zatim IMHO nefunguje, jsou
volani typu S.M.A.R.T., takze nelze zapnot daemona smartd, aby
prediktivne analyzoval disk. Disk se pak oznacuje jako /dev/sdx.

2) Nedoporucenihodny (snad jiz oznacen jako Deprecated) zpusob
je:

Drivers -> ATA -> SerialATA -> Radic

Coz muze prave vyvolat to, co popisujes, neb disky se tam pak
oznacuji jako /dev/hdx.

Moje doporuceni je: zkusit 2.6-tku jadro a nakompilovat si tam
libata (a samozrejme taky podporu SCSI disku). Me takto disky
funguji na radicich SiI3112A a SiI3114 naprosto bez sebemensich
problemu, naopak, vykon je velmi slusny, zvlast pokud se pouzije
disk, ktery umi TCQ (vlastnost definovanou v SATA II). Na
nase trhu zatim napr. Seagate Barracuda 7+ (ale HODNE hreje).

Pokud mas modularni jadro z distribuce a nechces si kompilovat
vlastni jadro, pak vyzkousej, zda najdes moduly pojmenovane
neco jako sata_*.ko. Muj modul pro 2.6 jadro by mel nazev
sata_sil.ko .

> 	MOJE
>
> --
> Konir Tomas