nejde prehrat audio CD

pc.konf na volny.cz pc.konf na volny.cz
Čtvrtek Červenec 29 09:17:09 CEST 2004

Hezky den,

mozna se s tim uz nekdo setkal:

(parametry: Suse 9.1, grub, kernel 2.6.7,
notebook Acer Aspire 1511LMi, stejny vysledek pod
rootem i uzivatelem i puvodnim jadrem (tusim 2.6.5 ?))

Na pocitaci lze bez problemu prehravat zvukove soubory.
Po vlozeni audio CD je toto (?) nacteno, prehravace vidi
skladby na nem, tvari se ze hraji ale ven nejde zadny zvuk.

V alsamixeru i kmix je hlasitost na maximu (zkousel jsem CD i vse
 ostatni) ale stale nic.

Pri bootu vypisuje hlasku identifikace:

hdc: MATSHITADVD-RAM NJ-820S, ATAPI CD/DVD-ROM drive

Hledal jsem na netu ale zda se ze u lidi s podobnym problemem je
chyba v adresari /dev kde linky ukazuji na nespravna zarizeni
(jednou IDE, jednou SCSI) anebo diskuze vyznela do ztracena.

U mne je link cdrom, dvd, dvdram vzdy na hdc a zda se, ze
se zarizenim neni pracovano jako s SCSI (v konf. boot mng.
nevidim zminku, ani ve startovacich vypisech).

Zkousel jsem KsCD, xmms i cdp.

Vcera jsem si ale vsimnul hlasky (pri startovani Xwin z konzole)
nekolika KDE programu:

ERROR: Nelze nalezt ALSA smesovac. Prosim zkontrolujte,
zda je nainstalovana zvukova karta a zda je nacten jeji ovladac.

Takze jsem z toho docela zmateny:
- skladby jsou videt
- prehravat nejdou
- pri bootu je (podle hlasek) ovladac zvukovky nacteny
- linky v /dev jsou na stejne zarizeni
- vypalovat, cist data, prehravat DVD jde
- ve win cd hraji
- v linuxu jdou prehrat jen zvukove soubory (wav, mp3)

Umi nekdo poradit?

Moc dekuji

Petr

--
Hrajte s námi o 1000 Kč každý den! Připojte se přes VOLNÝ a
tipujte teplotu na vybraném místě v České republice. Užijte si