Zabezpečení sítě

POLÁČEK Petr petr.polacek na hus.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Červenec 29 09:50:11 CEST 2004

Zdravím,

Chtěl bych poradit, kde shánět info o zabezpečení domácího počítače s RH
Linuxem 6.1.
Mám domácí síť asi s 5 počítači. Doposud jsem k netu přistupoval přes modem
připojený k RH Linuxu 6.1 a zde nainstalovaný squid zajistil dostupnost
inetu (hlavně www) i pro ostatní PC.
Se bezpečností jsem se až tak netrápil, protože jsem se připojoval velice
nepravidelně a většinou jen na kratší dobu (prohlídnutí e-mailu atd.) Inet
jsem měl v práci a doma už na to nebyl moc čas.

Teď ale budu potřebovat inet doma dost a tak jsem pořídil bezdrátové
připojení 128/64 bez omezení. Do toho linuxu jsem dal druhou síťovku přes
kterou se leze ven. Ostatní počítače stále jedou přes squid, protože kromě
webu nic jiného nepotřebuji.

Co bych ale potřeboval je odkázat na nějaký ucelený zdroj informací o
zabezpečení této verze linuxu v obdobné konfiguraci. Z venku se na nic
přistupovat nebude a zevnitř poleze ven jen squid. Nejlépe nějaké stránky,
kde někdo popisuje, jak zabezpečení podobného systému s podobnými nároky
řešil.

Díky předem
Petr