VPN & route

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Pátek Červenec 30 07:06:33 CEST 2004

On Thu, 29 Jul 2004, Honza Novacek wrote:

> Dobry vecer,
>
> uz jsem jednou stejnou situaci resil
> a diky valaskym laboratorim uspesne :-)

valasske...B

> [...]
> to ale nechci
>
> 2. router1 a 3 budou komunikovat pres router 2.
> To bych rad ALE
> Router 2 ma v ipsec.conf 3 conn
> (r1-r2, r2-r3 a r2-r3 s tim, ze u r2 jsem dal left subnet ip z r1)
>
> kdyz z r3 pingnu na r1 vypis pingu je:
> tcpdump na R2 ukazuje, ze z R3 jde pořadavek, ale echo se mu nevrati.
> R1 nevi kam poslat paket zpatky.
>
> Otazka:
> Je mozno vyresit situaci tak, abych nemusel nic delat s R1?
> (nebo musim pridat dalsi conn na R1 se subnetem R3)
>
> Potreboval bych asi neco jako NAT s tim,aby to fungovalo na ipsec.

No, natovat na ipsecu je sice mozne, ale nedoporucuje se to, protoze by to
pry melo chodit. No me natovani na 2.4 plus superfreeswan funguje. Akorat
mam asi specificky pripad.

Jednodussi vsak bude udelat dalsi conn na R1...

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...