sa-learn a zjistovani stavu procesu

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Úterý Červen 1 14:45:38 CEST 2004

Dobry den.

Predpokladam, ze mail odeslany vcera zmizel v /dev/null, takze se zeptam
znovu, tentokrat s novymi poznatky. :-)

Mam domaci FW/Mail server s pomalym HW. P200/32MB RAM. Mail server je
postfix/amavis-new/clamav/spamassassin/courier imap. V sobotu vecer jsem
zacal trenovat spamassassin. Asi 1400 spamu zvladl pomerne rychle. Tak kolem
pulhodiny. 800 hamu ale trvalo strasne dlouho. Mozna jsem udelal chybu, ze
tam byly i maily s prilohama, melo to asi 150MB. Ja u toho stroje nemam
monitor a pripojuju se tam jen ssh. Asi po 24 hodinach jsem musel moji
pracovni stanici rebootnout. Takze jsem pouzil CTRl + Z a bg <cislo>. Po
rebootu a pripojeni jsem se obcas podival do topu a tam jsem videl sa-learn
a zatizeni CPU kolisalo mezi 1 - 5 % a obsazeni pameti bylo kolem 65%. Stroj
zacal byt hodne dychavicny. Nedalo se z internetu pripojit na ssh, postfix
stale reagoval. Asi po 50 hodinach uz ten sa-learn mezi procesy nebyl videt
a stroj reagoval svizneji.
No a ja mam ted v hlave spoustu otazek. :-)

Je normalni, ze ten sa-learn jel tak dlouho?

Jak poznam, ze proces je jeste zivy? (podle toho, ze kolisa zatizeni CPU v
top?)

Poznam nejak, ze do dopadlo dobre? Hledal jsem ve /var/log/messages a
/var/log/mail/* zminky o sa-learn, ale nic.

Jde nejak zjistit, jake soubory ma nejaky program otevrene? (kdyz je to v
popredi, tak diky --show-dots vidim, progress, ale na pozadi uz ne, takze by
to teoreticky slo sledovat podle otevrenych souboru)

Je pouziti prikazu bg bezpecne? (Ted nemyslim hledisko security, ale spravne
funkcnosti toho programu. Treba u ftp mam odzkouseno, ze po mget * to muzu
poslat na pozadi a odhlasit se od stroje. Ale nevim, jestli je to pouzitelne
pro jakoukoliv aplikaci.)

Diky za rady i tipy.

TNX