teror ze strany "open" licenci

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Úterý Červen 1 15:12:14 CEST 2004

Petr Olsak wrote:

> Vsimli si, ze tam mam vlastni licenci, a ptali se, zda myslim lppl
> nebo vlastni. Ubezpecil jsem je, ze samozrejme vlastni. Zacali me
> masirovat, ze lppl je v podstate stejna licence, jako moje, abych si
> to rozmyslel a pouzil lppl. Vysvetlil jsem jim tri duvody, proc to
> nemohu udelal: * Softwaru, ktery existuje uz nekolik let, nebudu
> menit licenci (bylo by to nefer vuci uzivatelum).

A to proč? Pokud je licence prakticky stejná, jde jen o formalitu,
kterou uživatelé nepocítí.

 > * Nechci mit nic
> spolecneho s LaTeX projektem, tedy neprevezmu ani jejich licenci.

Tohle není dost dobrý důvod.

> * Nelibi se mi veticka, ze kdokoli muze pouzit verzi licence
> stavajici nebo jakoukoli novejsi. Nemam totiz kontrolu nad tim, jak
> budou novejsi licence vypadat.

Můžete zakotvit na konkrétní verzi tak, že prostě do záhlaví
explicitně uvedete konkrétní verzi, např. 1.3 a vynecháte
zmínku "or (at your option) any later version"

Osobně se domnívám, že v životě a ve vývoji software zvlášť
platí, že není nutné vždy znovu vynalézat kolo. Pokud už tedy
něco existuje a je to vyhovující (je jedno zda-li se jedná o
technologii, kus kódu nebo třeba o licenci) je vhodnější to
použít než vymýšlet vlastní řešení.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX