newbe: problem s USB diskem

pat pat na xvalheru.org
Čtvrtek Červen 3 11:00:59 CEST 2004

Ahoj,

poridil jsem si externi disk Hitachi 80GB, 5400rpm do ramecku. Pod worknama
funguje bez problemu, ale v Linuxu mam neuveritelne problemy. Jsem schopen
pomoci fdisku vytvorit partici a zapsat. Obcas se format povede obcas vytohne
(ext3 se kousne behem formatovani, ext2 naformatuje, ale obavam se, ze to na
fs nezalezi) s hlaskou "/dev/sda1 is not a valid block device". Pokud se
povede naformatovat, tak se obcas povede nakopirovat nekolik GB dat nekdy to
klekne po par kilech. Pokud disk odpojim a snazim se ho pripojit znovu, tak
mam smulu - pokud nerestartuju system, tak se nechytne.

Muze mi nekdo poradit, jak danou situaci resit? Vim, ze bych mel hledat v
logu, ale nemam nejmensi tuseni kde :-( Budu muset provest update kernelu?
Osobne pouzivam i flash drive a ten je bez problemu.

Za veskere rady predem dekuji.

     Pat

P.S. IBM TP R40, Slackware 9.1, kernel 2.4.22