oblibene tema: monitoring site (delsi)

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Čtvrtek Červen 3 19:36:54 CEST 2004

On Thu, Jun 03, 2004 at 06:00:57PM +0200, oldfrog.linux na volny.cz wrote:
> Cilem QOS je vyhradit uzivatelum garantovane minimum s tim, ze pokud
> nebude sit plne vyuzita, dostanou vice. Zvolil jsem HTB disciplinu
> v kombinaci s IMQ zarizenim. Kazdy uzivatel ma garantovane jine
> minimum, takze zadani IP a prislusejici minimalni rychlosti je zrejme nutne.
Aha. Takto to mam na jednom rutri (zakaznik chcel), ale vacsinou to riesim
tak, ze rozdelim cele pasmo dynamicky, bez garantovania minimalnej rychlosti,
bud cez wrr alebo prio.

> Asi jsem chtel rici souziti retezcu a pravidel v ramci iptables. Pakety
> rozdeluji danym HTB tridam na zaklade znacek, znaceni provadim pomoci
> iptables. Ipac-ng si zavadi vlastni pravidla a vlastni retezce, takze
> bych musel zajistit, aby nedochazelo k nezadoucimu ovlivneni. Navic
> chystame pro vybrane klienty verejne adresy (nikoli NAT 1:1), coz muze
> situaci jeste zkomplikovat. Nemam to jeste moc promyslene.
tc filter umoznuje toto robit jednoduchsie, dokonca ma priamo hasovacie
pravidla a nemusis to robit jednotlivo a s iptables nemusis robit nic. Pozri
si dobre dokumentaciu (nepamatam presne, kde som to videl, myslim ze LARTC).

> Toto jsem neznal, dekuji za upozorneni, pokud by to bylo slucitelne
> s IMQ a HTB zrejme by to docela elegantne resilo moji situaci.
No, ono to s nimi vlastne nema nic spolocne :-)

> Ja tez. Puvodne to byla minidistribuce a v pocatcich budovani site mi znacne
> ulehcila zivot. Nyni narazim stale casteji na omezeni dane pouzitim BusyBoxy
> a uClibC - ne vsechny programu se dari prelozit. Potreba instalovat software
> se projevuje predevsim na centralnim routeru.
Hmm, ja som mal problem jedine s closed-source programamami (trophie resp.
libvsapi, a flash plugin), vsetko ostatne mi ide.

> Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                   Disc space - The final frontier.