dostupnost syscallu stat64

Radek Cervinka radek.cervinka na centrum.cz
Pátek Červen 4 19:01:49 CEST 2004

> Pokud je to pri kompilaci, tak pouzijte autocofn/automake makra pripadne si
> napiste vlastni test - jednodychy programek kde se dana funkce (obecne)
> pouzije a zkuste prelozit - pokud projde, tak tam funkce je.
>
> pokd by to melo byt za behu, tak bych se podival na nejake rootkity co se
> napojuji na systemova volani jak je hledaji ony a tutuo tchniku pripadne
> pouzil (ale za behu to snad nepotrebujete)

prave ze jo.

jde o implementaci behove knihovny freepascalu. Moje idea byla takova,
ze pokud existuje stat64 syscall tak se pouzije, jinak
se pouzije stat. Ten test by se provedl pri startu a pak se uz volal
jen vybrany syscall. Zatim to delam tak ze volam (l)stat64 a tise doufam,
ze se nenajde nejaky clovek s (moc) starym jadrem.

Oni autori jsou trochu posedli kompatibilitou,
takze se snazi aby RTL freepascalu (potazmo programy) bezela i na starych
jadrech bez rekompilace (a ja se jim nedivim, ale to je na delsi povidani).

No ja jsem myslel, ze se to da nejak za behu _jednoduse_ zjistit. Asi ne,
tak asi zkusim nejakou starsi distribuci a uvidime co se stane, kdyz ten
syscall zavolam.

> Cili ano, muze existovat situace, kdy kod sys_stat64() a sys_lstat64()
> neni zkompilovan, a to na 64bitovych architekturach.

hmm, autori mi ukazali, ze prave na AMD64 jim to bez problemu funguje
(a predpokladam ze to volaji prave syscaly).
zajimave, no nic.

Kazdopadne diky

Radek Cervinka