Webserver s mailserverem...

Jakub Jirků jsem na sosacek.org
Pátek Červen 4 23:03:33 CEST 2004

On Fri, Jun 04, 2004 at 09:08:39PM +0200, Zdenek Zdvorak wrote:
> Zdravim. Potrebreboval bych poradit. Dostal jsem za ukol postavit
> webserver s dynamickym pridavanim uzivatelu (adresovani domen 3.radu) a
> s mailservrem. Uzivatelum se musi pridelit po registraci
> urcity prostor, na ktery se dostanou pres FTP (max 100 uzivatelu). Jeste
> tu je podminka ze pri registraci noveho uzivatele (nove domeny 3 radu)
> se prideli nekolik emailovych adres s pristupem pres POP3 i webmail..
>
> Chtel jsem se zeptat jakou byste zvolili konfiguraci demonu:
> Zatim mam vybrano:
>   Apache na WWW + (MySQL, PHP4)

Tady bych to udelal takhle: Apache ma Virtualdocroot. Nastavite treba
VirtualDocumentRoot /home/%2/%1 a pozadavek na
http://www.example.org/index.html se prevede na
/home/example/www/index.html. Uzivatelum udelat ~ podle toho jakou
poddomenu si vyberou, date je do jedne skupiny aby si vzajemne nemohli
do adresaru a nastavite umask na ftpserveru tak aby daval prava
uzivateli a ostatnim, s tim ze do ostatnich bude spadat i apache a
skupina bude mit odeprena prava. To by nejak mohlo fungovat :)

>   Postfix na postu

Hm. Pro vic domen bych tam dal qmail a vpopmail. ty prikazy na pridavani
a mazani mailboxu se hezky davaji do skriptu (pokud k nim chcete webove
rozhrani), jenom pozor na X site scripting :)

>   ProFTPd na FTP server
>   na webmail zatim nevim co vybrat...

Veverka (ted nevim jak se to rekne anglicky :) ) je pry dobra. A
openwebmail.

--
Jakub Jirků <jsem na sosacek.org>