Je maska sítě v i IPv6?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Červen 5 15:00:49 CEST 2004

On Sat, Jun 05, 2004 at 09:06:58AM +0200, Dominator wrote:
> Omlouvám se za to OT. Neuvědomil jsem si to, ale už je pozdě. Moc jsem
> nepochopil (snad už ano) masku u IPv4. Už jsem něco o IPv6 četl, ale je
> pravda, že o masce tam nic nebylo. Snad jsem to pochopil. Dík moc.

Používání masky v klasickém tvaru (např. 255.255.255.192) nebyl nikdy moc
dobrý nápad, protože maska v sobě nese málo informace (je jen 33 možností,
jak může maska vypadat). Proto je vhodnější používat délku prefixu (ve
výše uvedeném příkladu 26). U IPv6 je to ještě výraznější, protože zápis

  1234:5678:9abc:d000::/ffff:ffff:ffff:f000::

je mnohem méně praktický a mnohem méně přehledný než

  1234:5678:9abc:d000::/52

Proto se u IPv6 masky v klasickém tvaru prakticky nepoužívají a píše se
jen délka prefixu.

                                                         Michal Kubeček