Konfigurace X na starych SVGA

David Jez dave.jez na seznam.cz
Sobota Červen 5 22:55:26 CEST 2004

> Nejlepsi vek. ;-)
>
> 2) Neznam absolutne zadnou kartu Aliance, takze nevim, jak jsou
> podporovany. U tech tridentu by problem byt nemel. Ale tyhle stare karty
  Skoda ze neznas, ale jak rikas - nejlepsi vek ;-)
  Prave na jedne pisi - krome toho, ze ma nejhezci pismenka na svete
ma take 3D akceleraci, funguje pod linuxem naprosto bez problemu
a zobrazuje uzasne. Jmenuje se AT25 Voodoo Rush :-)

> jsou casto 'takyVESA' - podpora VESA je u nich mnohdy znacne
> diskutabilni. A SVGA je AFAIK pouze technologie, ne standard (narozdil
> od VESA).
  Praveze 'PravaVESA' vcetne linearniho framebufferu :-)

> Osvedcene stare karty jsou S3, 1-4 MB RAM, cena 50-300 Kc v bazarech.
  A Aliance (mimochodem delaji kvalitni pameti ktere se pouzivaji vsude
mozne...), Voodoo, Macronix a ATI rage128. Alespon na nich funguje take
video a 3D za tu cenu...
  BTW. co se tyce osvedcenych S3 (virge) tak se mi uz parkrat stalo,
ze panenky litaly na vsechny strany pri pokusu domluvit se z kartou na
zobrazeni alespon neceho jineho nez nekoukatelneho bordelu jak v xv
tak v X...
  Jinak u starych karet se obcas muze stat, ze nativni ovladac nefunguje
prestoze by mel. Zkousene na Trident TGUI9680 ktera funguje pouze s VESA
ovladacem (nic moc ale zatim to netrapi) zatimco s trident seka stroj.
X-4.1, 4.2, 4.3.

S pozdravem,
--
;   David "Dave" Jez,  Brno, South Moravia, Europe    ;