teror ze strany "open" licenci

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Červen 7 10:26:33 CEST 2004

On Fri, Jun 04, 2004 at 08:59:21PM +0200, pavel wrote:

> Na druhou stranu oni chrani sve uzivatele, kteri zase nechteji pred isntalaci
> studovat 70 ruznych licenci a zvazovat, zda jsou pro ne akceptovatelne.

 IMHO  definovat rozdim  mezi  uzivatelem  a distributorem  modifikovane
 verze  mi nepripada  zese  tak moc  neprekousnutelny problem. Mozna  by
 debian mohl mit mimo non-free i non-freemodify strom.

 Ten  pozadavek  propojeni  urciteho  jmena software  a  garanci  nejake
 funkcnosti ze strany autoru je  podle mne dost logicky. A pokud dokonce
 nekdo (Knuth) je ochoten za nalezene  chyby platit nejen povesti, ale i
 penezmi tak mi  takove licencni reseni pripada  jako jedine mozne. Tedy
 pochopitelne by bylo mozna to resit pomoci GPL + trademark. Problem je,
 ze to neco stoji  a hlavne sva prava pak musite vzdy  a vsude za nemale
 penize aktivne hajit jinak ten vas trademark bude casem zpochybnovan.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/