Problem s uctem v LDAPu (pro SAMBA PDC)

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Červen 7 12:32:59 CEST 2004

Dobry den

mam problem s jednim uctem v LDAPu.

Protoze SAMBA potrebuje pro zavedeni pocitace do domeny ucet s uid 0,
zavedl jsem si do LDAPu ucet Administrator s danym uid a k nemu pouze
hesla pro SAMBU, takze se k nemu neda prihlasit unixove. Zaroven mi
zustal lokalni ucet root.

Problem vznika, kdyz se na pocitac prihlasim pres ssh (pres klic) primo
na roota.
System mi nastavi !! nekdy !! LOGNAME=Administrator jindy LOGNAME=root.
Zrejme to nejak zavisi na odpovedi na dotaz

getent passwd 0

V prvnim pripade jsem dostal Administrator, v druhem root.

Dela mi to problemy, kdyz se z toho uctu hlasim dal pomoci privatniho
klice. SSH si potom chce brat klic z home uzivatele Administrator.

1. Tusite nekdo, proc se to takto chova?
2. Da se nekde nastavit, ktery ucet pro getent zareaguje jako prvni.
(/etc/nsswitch.conf jsem nemenil)?
3. Da se toto nejak standardne vyresit pro SAMBA/LDAP/PDC, tj. kdyz
nechci mit ucet root v LDAPu, abych ho mohl mit na kazdem pocitaci s
jinym heslem?

Pavel
--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>