Ip a MAC

Jirka Kubik linux na mukt.cz
Pondělí Červen 7 17:12:38 CEST 2004

S arp tabulkou nevim. Sice jsem to testoval, ale tohle mi prislo snazsi,
kdyz se udela zmena, tak se jen edituje jeden soubor a je to. Pretahany
data si prectes normalne pres IPTABLES, treba prikazem :

iptables -t mangle -L -v -n -x

ten ti zobrazi presny udaje o prenesenych datech. Staci to nejakym
skriptem
rozparsovat a zapsat do databaze. Ja to takhle odecitam kazdych 5 minut
na zaklade odectenych dat generujeme pres RRD Tools grafy zatizeni
jednotlivych
linek. Po kazdym odectu to vynuluju a pocitam znova. Po restarte se
udaje o
prenesenych datech samozrejme zrestartujou, je potreba vsechny chainy
vytvorit
znovu a zacit pocitat zase od zacatku. Vytvor si skript a startuj ho
hned po
bootu systemu. Napr. u RedHatu to zapis do rc.local - ten se spousti az
jako
posledni ...

-
-
-Diky vyzera to dobre  a ako by som to vyriesil s tou arp tabulkou,
-dufam, ze sa nebude musiet mnou prepisovat kazdu chvilu lebo co som o
-tom cital tak arp tabulka sa meni v urcitych intervaloch, a ako si
-pozriem prenesene data z tohoto scriptu? A nevynuluju sa po restarte?
Inak vdaka za ochotu.