Problém s odesláním pošty, neexistující UID

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Čtvrtek Červen 10 10:02:23 CEST 2004

On Wed, Jun 09, 2004 at 04:19:56PM +0000, Robert Vojta wrote:

>   Neporanil jste si dnes nějakým způsobem hlavu, třeba pádem na zem?
>
>   Existuje pro uživatele Linuxu, které řeší problémy s ním
> spojené. Záběr nemůže být nikdy tak široký aby pokryl všechno a proto
> v případě, že se kolem X objevuje více a více dotazů, vzniká
> povolanější místo, například sendmail.
>
>   Myslíte, že se problémy MS Exchange, MS Visual Studio, ... řeší
> v konferenci MS Windows? Určitě se někdo najde, ale většina věcí se
> řeší ve specializované konferenci.
>
>   Linux není všechno co si nainstalujete s jakoukoli distribucí i když
> se to tak na každém rohu podává.

Jenže tohle nebyl až tak problém s eximem, jako problém s tím, kde se
v systému bere UID, které už tam není. Je to tak napsáno i v subjektu.
OP pěkně popsal problém, dokonce uvedl i několik možností, jak tu
chybu vyvolá ... A odpověď byla zrestartovat procesy, které byly
spuštěny předtím, než došlo k vymazání toho UID. Což je mnohem víc
správcovská linuxová záležitost než sendmailová, pokud tedy nechceme
lidi odkazovat přímo na munix-l, který ale odebírá pět a půl člověka.

Takže zrovna v tomto konkrétním případě mi horování proto, aby se
lidi uklízeli do sendmailové konference kdykoli řeší něco jen trošku
týkajícího se pošty, přijde mimo.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.