mount a prava

Jiri Pidrman jpidrman na volny.cz
Čtvrtek Červen 10 16:49:35 CEST 2004

Dne čt 10. června 2004 16:26 jste napsal(a):
> Ahoj,
>
> Pomozte mi pochopit jednu vec:
>
> Mam v lin. hozeny disk s NTFS filesystemem
> a potrebuju aby na nej meli vsichni
> prava RX. (Podle me to je 555?)
> Podle man fstab jsem zadal:
>
> /dev/hdb1	/mnt/docasny	ntfs
> noauto,ro,uid=1000,gid=100,umask=555
>
> ale adresar mel po namountovani prava 504.
> Jak je to mozne?
>
> Nakonec jsem se spokojil s (experimentalnim) nastavenim
> umask=005, ktere mi hodi prava 550.
>
> Muzete mi to nekdo vysvetlit?
> Dik.

umask je bitovy doplnek, takze umask=000 znamena vsechna prava. Jelikoz ntfs
neumi zapis tak se tam nektere bity nedaji nastavit. Proto zrejme umask=555
zafungoval nejak podivne. Pro umask=005 je chovani pro mne jiz pochopitelne.
Ted jsem zkousel nekolik kombinaci a zjistil jsem, ze pokud je v masce pro
usera 0, tak se umask chova dle ocekavani. Ale jak se na prvni misto da neco
jineho, tak se to chova divne. Nedokazu vysvetlit proc.

JiPi