Zalohovani nelinuxoveho SCSI disku na linuxu

Marek Blasko bl na mavipet.sk
Pátek Červen 11 22:05:07 CEST 2004

> No ja mam s SCSI disky minimalni zkusenosti. Zkusim se podivat do
> nastaveni toho radice. Ale z toho, co si pamatuju z davnych dob, tak
> jsem predpokladal, ze zarizeni funguje i jako terminator, pokud je na
> konci kabelu. Je to tak? Asi ne, kdyz o tom premyslim. Zadny jumper na
> tohle jsem na disku nenasel. Takze to by mohl byt problem. Zkusim se
> poptat po terminatoru.

no ja mam vsetko az na NTB cisti scsi a musim vas opravit:
Terminator sa musi zapinat vzdy neexistuje nieco ako ked je na konci
kabelu tak je to zaterminatrorovane. su 4 moznosti v ako sa riesi
teminacia.
1. zapnete terminaciu na disku co je posledny na ksande (napajanie z
SCSI zbernice)
2. zapnete terminaciu na disku co je poledny na ksande (napajanie zo
zariadenia)
3. zapnete automaticku terminaciu (ztretol som sa stim u externich jazz
mechanik disky to povedsinou nemaju)
4. date na koniec kabla terminator. (existuju kable co maju na konci
automaticky terminator zatial vsetky u ktorych som to vydel boly wide
stavane na ultra a vyssie rychlosti)

> Ten disk je starsi Maxtor. Model 7345SR, ale nevim, jestli to nekomu
> neco rekne. Jak jsem rekl, je to v nejake Motorole, takze je mozne, ze
> firmware je jiny. Ale s tim asi nic neudelam.

No scsi scan zbernice vam povedal ze ho nasiel takze problem bude skor v
neexistencii /dev/sda. Pripojene scsi zariadenia najdete v
/dev/scsi/scsi. ak by ste chcely scsi veci zajazdy menit pozrite sa do
scsi-programing-howto je tam popisane ako zariadenia pripojovat a
odpojovat (vhodne napr ked sa hrate z terminaciou