SAMBA - rychlost

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Červen 15 09:41:01 CEST 2004

On Tue, Jun 15, 2004 at 08:48:59AM +0200, kocek.kvetoslav na vestizol.cz wrote:
> Ahoj,
>
> rozjel jsem muj prvni samba server. Mam problemy s rychlosti
> pri kopirovani na sdileny disk. (cteni jsem zatim nezkousel.
> Prenasim tam cca 80GB) Sit je 100Mbit a kopirovani bezi 1100kB/s.
> Jak bych mel zjistit co je bottleneck?
>
> (kdyz jsem na tom serveru rozjel FTP server, a kopiroval jsem z nej
> ven, tak bezel 3000kB/s a pri kopirovani pres winscp (taky ven)

3MB/s je malo i na FTP. Zkontrolujte nastaveni disku a zkuste si
orientacne zmerit jeho rychlost. Mel byste dosahnout u te pomalejsi
alespon 30MB/s (moderni disky davaji cca 55MB/s).

hdparm /dev/hda
hdparm -Tt /dev/hda

Obecne dosahnete saturace 100Mbps Ethernetu snadneji na systemu, ktery
pouziva sendfile(). Nejnovejsi distribuce by ho pouzivat mely jak u FTP,
tak u ostatnich programu (Apache ho pouziva, u Samby nevim, zda je
implicitne zapnuty).

> bezel 1100kB/s. Tusim tu nejakou souvislost, ale jakou? Zeby cilovy
> pocitac? Je vzdycky stejny (win2000). Ale ve win siti se chova normalne
> rychle)

(win)scp pouziva sifrovani (dat). Pokud ten pocitac nebude dostatecne
vykonny, bude prenost pomaly. Muzete pouzit blowfish, ten by mel byt
mene narocny na zatez.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz