SAMBA - rychlost

kocek.kvetoslav na vestizol.cz kocek.kvetoslav na vestizol.cz
Úterý Červen 15 10:32:37 CEST 2004

> 3MB/s je malo i na FTP. Zkontrolujte nastaveni disku a zkuste si
> orientacne zmerit jeho rychlost. Mel byste dosahnout u te pomalejsi
> alespon 30MB/s (moderni disky davaji cca 55MB/s).
>
> hdparm /dev/hda
> hdparm -Tt /dev/hda

To by ted bylo ovlivnene kopirovanim dat. Ale mozna to s tim souvisi.
Nemuzu zapnout DMA. Vypada to takhle:

gentoo root # hdparm -d1 /dev/hdb

/dev/hdb:
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
 using_dma    =  0 (off)
gentoo root #

Nasel jsem na netu, ze musim zapnout podporu pro muj chipset, ale
v menuconfigu jsem to nenasel. Podle lspci mam Ali M5229 IDE
Je na to nejaky genericky ovladac nebo mam smulu?

> Obecne dosahnete saturace 100Mbps Ethernetu snadneji na systemu, ktery
> pouziva sendfile(). Nejnovejsi distribuce by ho pouzivat mely
> jak u FTP,
> tak u ostatnich programu (Apache ho pouziva, u Samby nevim, zda je
> implicitne zapnuty).

> chova normalne
>
> (win)scp pouziva sifrovani (dat). Pokud ten pocitac nebude dostatecne
> vykonny, bude prenost pomaly. Muzete pouzit blowfish, ten by mel byt
> mene narocny na zatez.

To bude mozna tim. Nicmene uz mi bezi samba, tak winscp nepotrebuju.
Prozatim :-)

--
 Kosac