PXE boot místo linuxu - disketa s biosem

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Červen 15 19:44:30 CEST 2004

> Díky stačí takže jestli to chápu dobře tak:
>
> pxelinux.0 - meziksicht aby fungovala sitovka a stáhla něco :-)
  Ne docela, linux loader. V podstate ekvivalent k isolinux, syslinux...
Je to proste linuxloader (takove sitove lilo ;-))) ktery v tomto pripade umi
ziskat kernel ze site a nabootovat s pozadovanymi vlastnostmi (uplne stejne
jako ho umi nabootovat treba z diskety).
  V podstate jde o to, ze PXE je nejake zmrsene a neumi bootovat hodne
velke soubory a neumi NBI. Takze se bootovani resi pomoci bootstrapu:
male neco, co stahne sitovka. To neco muze byt budto pxelinux pro natahovani
linuxu nebo obecne etherboot pro sitovou kartu (napr. tg3.pxe) ve vhodnem
formatu (da rozum ze treba ne image pro bootromku:).
  Etherboot se bootuje dvoji konfiguraci v dhcpd.conf ze pokud je klient
PXEclient tak ma tahat bootstrap, jinak ma tahat treba memtest86
nebo freedos nebo qnx... ktere jsou v NBI. A zbytek operacnich sstemu
pak uz natahne prave etherboot.
  Dalsi moznosti je pxegrub napriklad.

> memdisk - nebo něco jiného - meziksicht aby to emulovalo disk, cd, nebo
> tu disketu nebo něco jiného.
  Presne tak.

> To by muselo fungovat vyhledávání :-( jaksi na www.linux.cz není :-(((
  Aha :-( No mail archive doma v muttu rulez :-)

> Ale už jsem si stáhl syslinux kde je nějaká dokumentace tak se kouknu do
> ní. (měl jsem stažené pouze soubory na botování linuxu - instalaci přes
> síť - prostě nebylo to komplet)
>
> PS. Jdu vyrábět image diskety a vyskoušet to.
>
> Díky za nakopnutí. :-) Snad už to rozchodím sám. :-)
  Hodne stesti
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz