OT: ATHLON64 vs. XEON

Cejvik cejvik na seznam.cz
Středa Červen 16 22:06:39 CEST 2004

Ahoj,
ja mel pocit ze tahle konference je o Linuxu a ne o detailnim rozpisu HW,
ktery pouzije 1% uzivatelu tehle konf.
__________________
Vladimír "Cejvik" Bílek
www.mohelnice.net
Tel. 723 13 29 29

----- Original Message -----
From: "Jan Houstek" <houstek na utf.mff.cuni.cz>
To: "Linuxova konference" <linux na linux.cz>
Sent: Wednesday, June 16, 2004 10:01 PM
Subject: Re: OT: ATHLON64 vs. XEON

On Wed, 16 Jun 2004, Miroslav Petricek wrote:

> Značkový serverem je myšlen stroj serverové řady některého z významných
> výrobců. Např. HP ProLiant, IBM xSeries, Sun Fire, Dell PowerEdge...
>
> S omezeným rozpočtem je vhodné poohlédnout se po některém z OEM serverů
> od Intelu. Sice příliš neušetříte, možná za support, ale za stejné
> peníze získáte o něco málo lepší hardware. Tuto variantu ovšem
> nedoporučuji.

Znackovy server se muze podelat stejne dobre jako libovolny jiny server,
treba rucne slozeny z komponent. Znackovy server se lisi tim, ze ma
specialni hardware (typicky minimalne motherboard), coz je na jednu stranu
vyhoda, protoze ten hardware muze mit oproti bezne dostupnym komponentam
mnoho vylepseni, na druhou nevyhoda, protoze kdyz se vam rozbije, tak jste
odkazani na vyrobce (a pokud si zrovna neplatite nejaky super servis, tak
vas vymena desky ci radice vyjde draz nez novy server).

Vzdycky, kdyz jsem si to pocital, tak mi vyslo, ze se bud vyplati koupit
znackovy server s nejakou lepsi podporou (a poradne si spocitat TCO,
jestli to opravdu stoji za to), nebo si ho poskladat rucne (pochopitelne z
kvalitnich komponent) a pripadne problemy resit pres dodavatele tech
komponent.

Az na velmi malou mnozinu pripadu, kdy k serveru skutecne mate podporu na
urovni vymeny kus za kus do 2 hodin kdykoliv, tak stejne musit v pripade
provozovani dulezitych sluzeb pocitat s tim, ze muze byt treba je alespon
nouzove rychle zprovoznit jinde.

-- Honza Houstek