DVD,rychlost prehravania,SUSE90

postmaster na mga.sk postmaster na mga.sk
Pátek Červen 18 10:09:51 CEST 2004

   zdravim,

technicke info:
 Acer TM527TXV + SuSE 9.0 Proffesional + KDE + OgleDVD

problem:
-prehravanie DVD je sekane
-svojho casu som pouzival na notebooku Mandrake 8.2 - dvd v pohode.
-kratko som mal Mandrake 9.0 - dvd sekalo
-teraz mam SuSE 9.0. prekvapilo ma, ze nema ziaden dvd player. resp. ma, ale
nema potrebne kniznice (zrejme kvuoli licenciam). takze som si nainstaloval
libdvdread a libdvdcss ktore som vzdy pouzival, k tomu ogledvd, ogledvd-alsa a
ogledvd-gui (verzie momentalne neviem, vecer muozem pozriet).
problem je, ze prehravanie dvd je sekane.
otazka znie: preco to seka? ten notebook to hardwarovo zvlada; pod windozami aj
pod Mdk8.2 v pohode.

co som zistil je to, ze pod KDE to seka viac ako pod fvwm/tvwm(?), gnome. sorry
za tie nazvy wm, ale wm moc nesledujem.

druha vec je to, ze pri prehravani sa toci dvdrom pomerne malou rychlostou
(podla zvuku). pri
prehravani casto dochadza ku nacitavaniu z dvdrom a vtedy seka.

kde by mohol byt problem?
1) stal sa z KDE taky moloch, ze neumerne zatazuje system?
2) problem v knizniciach (ine distro-ina implementacia?)
3) problem v cache-ovani? da sa nejako nastavit cachovanie citania (alebo
nejaky
read-ahead) pre cdrom/dvdrom zariadenie?

akakolvek rada je vitana. nie ze by som to potreboval k zivotu, ale rad si
obcas
nejake dvd pozriem a len velmi nerad bootojem do windozov. navyse som bol s
ogledvd velmi spokojny a rad by som ho pouzival aj nadalej (pripadne aj vlc).

  vdaka,

   m.