slozitost filtrovacich pravidel (Re: HTB a 2Mb linka)

Pondělí Červen 21 17:29:44 CEST 2004

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> Mimochodem, zkousel nekdo nejake reseni zefektivnujici slozite sady
> pravidel? Zatim jsem nasel ippool/ipset (v patch-o-maticu netfilteru),
> ktery umoznuje udrzovat mnoziny IP adres pouzit pritomnost adresy
> v mnozine jako podminku pro pravidlo, coz se hodi, pokud potrebuju nejake
> konkretni pravidlo aplikovat na ruzne adresy. A take to umi tu mnozinu
> pruzne za chodu menit. Ale z toho provedeni mam trochu rozporuplne pocity.
>
> Krome toho by se obcas hodilo neco jineho, totiz podle adresy (prip.
> jineho udaje, napr. portu) se rychle rozvetvit na ruzne chainy. Da
> [...]

ja pouzivam takyto mechanizmus, je to lepsie ako mat pravidla zotriedene
za sebou. skratka niektore TCP porty pustim do chainu pre IRC, ine do
chainu pre time services atd. v jednotlivych chainoch mam len zoznam ip
adries a ACCEPT/RETURN...

RETURN tam mam kvoli jednoduchsiemu nastaveniu co robit ak pakety
odmietam... skratka po odskoceni do chainu mam pravidlo s rovnakymi
podmienkami s rule REJECT/DENY, a staci mi zmenit jedno pravidlo aby som
rozhodol co robit z nechcenymi spojeniami...

myslim ze tym znacne zlepsujem spravovatelnost aj efektivnost firewallu...

trochu mi chyba funkcia ako "lists" v iptables - v liste by boli nejake
netmasky/prefixy, pricom by si ich kernel mohol interne zotriedit podla
poctu hitov a podobne. ale to chce asi request na lkml...

M$ Win's are shit, do not use it !