Podrobny popis bootovani RedHast9.0 ?

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Středa Červen 23 10:31:57 CEST 2004

On Wed, Jun 23, 2004 at 09:36:57AM +0200, Pavel Novotny wrote:
> Potrebuji si vyrobyt vlastni minidistribuci Linuxu a protoze jinak pouzivam
> RedHat rad bych vysel z teto distribuce, ale mam problemy pri orezavani a
> reseni metodou pokus omil se mi zda pomale.  Nevite o nejakem presnem popisu
> bootovani teto distribuce neco jako
> 1. rozbali se jadro tj. soubox boot.xxx
Rozbali sa to, co nahra bootloader, RedHat to vola vmlinuz-x.y.z-a.b

1.5) ak pritomny, rozbali sa initrd, namountuje a spusti z neho /linuxrc
1.7) linuxrc mountne skutocny rootfs a povie jadru, kde je, bud cez
/proc/sys/kernel/real-root-dev alebo pivot_root (RH pouziva to druhe).

> 2. rizeni se preda init tj. soubor \sbin\init
Hej.

> 3. dalsi nabihani ridi soubor \etc\xxxxx, jsou nezbytne soubory ....
/etc/inittab. Z neho sa ako prvy spusti /etc/rc.d/init.d/rcS.

Inac ked chces robit minidistribuciu podla vlastnych potrieb, mozes skusit ako
zaklad moj Route Hat:
http://www.routehat.org/download/routehat-build-0.3.tar.gz
Build skript umoznuje z nicoho skompilovat celu distribuciu, a len tie
programy, ktore potrebujes, a vsetky interne skripty si mozes editovat kolko
chces. Je to trosilinka redhetoidne v tom, ze pozna "service whatever
start/stop".

Dokumentacia je chaba, ale v pripade otazok je tu http://forum.routehat.org,
mozes tam pisat lubovolnym jazykom ktoremu rozumiem :-).

> Dekuji za radu
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
 "What happens when you read some doc and either it doesn't answer your
 question or is demonstrably wrong? In Linux, you say "Linux sucks" and