ip rule pro localhost

Čtvrtek Červen 24 19:43:48 CEST 2004

On Thu, 24 Jun 2004, Phill wrote:

> Bohuzel mi ale nejde nastavit kam routovat trafic z routeru.
> 10.109.158.1 je adresa jednoho rozhranni routeru, bohuzel se vse
> vzdycky posle az pomoci tabulky ostatni, kde je zaznam ip route add
> default via gw-ostatni

Pokud neni na socketu explicitne urcena lokalni adresa (volanim bind()),
tak se zdrojova adresa stanovi az v okamziku, kdy je odesilan nejaky paket
(a podle situace se to rozhodnuti zapamatuje na tom socketu, ale to ted
neni dulezite). A urci se tak, ze se pouzije adresa na interfejsu, pres
ktery se paket odesila, coz se routovanim toho paketu.

Coz tedy jaksi vede k otazce, co delat, pokud routovani paketu zavisi na
jeho zdrojove adrese, ktera ale neni a priori znama.

Reseni je pak takove, ze se v situaci, kdy neni zdrojova adresa urcena,
pouzije misto ni nejaka vhodna konstanta, jmenovite 0.0.0.0. Cili muzete
zkusit misto "from 10.109.158.1" dat "from 0.0.0.0", treba to bude
fungovat.

Nebo muzete, pokud nevadi, ze nektere pakety budou chodit jinymi cestami,
dat "from X.Y.Z.W", kde X.Y.Z.W neni libovolna adresa routeru, ale prave
adresa interfejsu, pres ktery se to posila, pokud nejsou k dispozici
specifictejsi instrukce.