firewall na vnitrni siti

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pátek Červen 25 15:10:12 CEST 2004

> Mam od poskytovatele router (do nejz pochopitelne nemohu) a na jeho
> vystupu mam napr. IP 192.168.150.40.
>
> Na vnitrni siti mame take 192.168.150.XXX
>
> Jde mi o to, ze chci dat mezi router a vnitrni sit firewall
> (s dvema kartami).

No pokud tam nemate vice nez 125 zarizeni, tak muzete pro tu vnitni sit
vyclenit subnet 192.168.150.128/25. Druha moznost je postavit tam
filtrujici bridge nebo arp-proxy (informace o obojim najdete v archivu a
na internetu).

Osobne bych doporucoval prvni moznost, filtrovani dle IP na L2 vrstve je
znacne matouci.

> V podstate mi staci odpoved ano/ne :)

V tom pripade ano.

> Ale pokud je v tom nejaky figl radsi bych delsi odpoved nebo vzor.

arp-proxy, bridge, ebtables, bridge-nf

> Dalsi vec je ze ten router smeruje postu primo nas mail server - tedy na
> jeho adresu napr 192.168.150.191.

V tom by nemel byt problem, akorat si to nesmite na tom firewallu
odfiltrovat.

-- Honza Houstek