problem s HW-RAID radicem HPT370a v FC2

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Červen 28 08:58:19 CEST 2004

> ... Pokud si vzpomínám, viděl jsem
> někde testy, kde porovnávali ten "standardní" SW RAID nad těmi disky
> a "nativní" SW RAID toho řadiče. Varianta, kdy se HighPoint používal
> jen jako řadič, vycházela dost zřetelně lépe.

Já jsem před časem (když začínaly 2.4. kernely) porovnával
ovladače pro tento "pseudoHW" řadič - binární od výrobce x ty co
jsou v jádře.
Binární ovladač od výrobce se tvářil jako SCSI zařízení,
fungoval dobře, ale byl výrazně pomalejší než ovladač z jádra.
Bylo to IMHO proto, že si ten "binární" ovladač ty disky "nějak"
nahodil (a nikdo neví jak a nedá se mu do toho mluvit), zatímco
jaderný ovladač zpřístupňuje nové zařízení /dev/ataraid, ale
současně jsou ty disky dostupné v "klasických" pozicích
(/dev/hde, /dev/hdg), takže jim bylo možné nahodit DMA, ATA100
apod. Protože bez toho byl ten jaderný ovladač naopak pomalejší
než ten binární.

Ale samozřejmě zabývat se tímto má smysl jen na dual-boot
systémech, protože jinak je opravdu jednodušší nahodit SW RAID
nad těmi disky a mít klid.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s