qmail a prilis mnoho informaci...

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Červen 28 21:05:45 CEST 2004

On Mon, 28 Jun 2004, Filip Flajšar wrote:

> Omlouvam se, neumim pouzivat outlook tak dobře jako vy...

Tak se to naucte, protoze to je opravdu dost matouci. Take jsem vam to
chtel napsat, ale pak mi prislo, ze pro tento mesic bylo poucovani uz dost :)

> Jo? Tak to bych chtel videt. Ještě jsem se s zadnym nesetkal. Uz vidim
> admina, který nemá nic jiného na praci, nez delat reversy na stanice (co
> když je jich třeba 10 000?

Prave ze kdyz jich je 10000, tak je potreba nejakeho systemu, vcetne napr.
DNS, uz temer nutnost. Jinak ano, na vetsine vetsich privatnich siti DNS
pouzivam z duvodu ryze praktickych -- jednak si neni nutne pamatovat
cisla a je to flexibilnejsi. Nemam pocit, ze by mi to nejak pridelavalo
praci, naopak.

> Nic, pouzivame antivirus.

Pocitacu s nainstalovanym antivirem, ktere odeslaly za par hodin tisice
spamu ci viru, uz jsem v zivote videl vic nez dost ...

> Me qmail sedi nejvic. Muj problem ne?

Ja ho taky pouzivam, ale je fakt, ze je to jako stary Favorit - DODO
(dodelej doma). Treba zrovna logovani neni jeho silna stranka :(

> Jinak jak jsem jiz rikal, ze prepisu zdrojak, kde hlavicka bude bez
> vnitrnich ip adres a do logu se bude ukladat cela hlavicka - nezmenena.
> Je tu nejaky problem? Není.

Do logu qmail normalne hlavicky neuklada, pouze informace z obalky. Jinak
pokud cely ten kolotoc delate kvuli odstraneni retezce 192.168.0.x z
hlavicek, tak jste si vazne nasel docela zbytecnou zabavu ...

To radsi napiste do toho qmailu nejake solidni logovani a/nebo management
fronty.

-- Honza Houstek