Cim monitorovat?

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Úterý Červen 29 12:46:44 CEST 2004

Ahoj lidi,

cim monitorujete? Dost by me zajimaly zkusenosti tech z vas, kteri
vyzkouseli vice softwaru na monitorovani serveru a u jednoho zustali.
Mam povedomi o trech projektech: BigBrother, netsaint a monit; mam i
tucha, ze delaji priblizne totez, ale nevim, jestli a kteri se na ktere
veci zameruji vic. Na BB jsem byl zvykly z predchoziho zamestnani
(vcelku jednoducha a upravitelna struktura shell skriptu), netsaint je
_pry_ propracovanejsi.

S monitem se ted otukavame na jednom serveru, jehoz sprava na me spadla.
Ma zajimavy zpusob oziveni -- respawnovani initem (definovan v
/etc/inittab, neni tedy treba se obavat, ze by nenabehl nebo ho neco
nadlouho zabilo), podrobna definice pravidel, co se ma kdy delat. Presto
nevim, jestli je dobre u monitu zustavat, jestli je dostatecne vyspely,
co se tyce stability, bezpecnosti a mnoziny funkci. Moc jsem se zatim do
nej neponoril, ale na druhou stranu se mi zas nelibi, ze spravne hashe
hlidanych souboru jsou v konfiguraku na prislusnem serveru => cracker
zmeni konfigurak monitu tam, kde to mas uz cracknute a mam po zizalkach
s hlidanim.

Je treba s vasem oblibenem monitorovacim softu mozne treba nejak
elegantne nastavit, aby se servery hlidaly navzajem? V cem jsou slabiny
a silne stranky zminenych tri projektu a i dalsich, ktere neznam?

Dekuji,

Vlada