qmail a prilis mnoho informaci...

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Červen 29 13:47:37 CEST 2004

On Tue, 29 Jun 2004, Veros Kaplan wrote:

>    Mám tu qmail a chtěl bych
>
> - logovat badmailfrom odmítnuté maily
> - chtěl bych logovat open-relay probes
>
>    Kde se to zapíná? Jediné, co qmail drží při životě je nedostatek
> času na překlopení na něco rozumnějšího.

Zapina se to v konfiguracnim souboru qmail-smtpd.c :-)

On Tue, 29 Jun 2004, Jan Kasprzak wrote:

> Hmm, qmail ma docela dost nectnosti, ale rekl bych, ze malo logovacich
> informaci k nim urcite nepatri.

No ja nevim, ale fakt, ze smptd nenapise do logu ani pismenko podle me
zcela v poradku neni. Navic tcpserver je na tom uplne stejne a kdo pouziva
neco jineho by se mel smazit v DJB pekle.

Naopak, styl logu qmail-send se mi zda zbytecne ukecany (bohate by stacila
obalka na jeden radek a vysledek te operace na druhy).

Take by se cas od casu hodilo, kdyby se (v qmail-smtpd i qmail-send)
zalogovalo i neco jineho nez jen obalkove informace, treba takove
message-id. Obalka, IP klienta a cas ne vzdy na identifikaci mailu staci.

-- Honza Houstek