Cim monitorovat?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Červen 29 15:44:02 CEST 2004

On Tue, Jun 29, 2004 at 12:46:44PM +0200, Vlada Macek wrote:
> Ahoj lidi,
>
> cim monitorujete? Dost by me zajimaly zkusenosti tech z vas, kteri
> vyzkouseli vice softwaru na monitorovani serveru a u jednoho zustali.
> Mam povedomi o trech projektech: BigBrother, netsaint a monit; mam i
> tucha, ze delaji priblizne totez, ale nevim, jestli a kteri se na ktere
> veci zameruji vic. Na BB jsem byl zvykly z predchoziho zamestnani
> (vcelku jednoducha a upravitelna struktura shell skriptu), netsaint je
> _pry_ propracovanejsi.
>
> S monitem se ted otukavame na jednom serveru, jehoz sprava na me spadla.
> [...]

Vyzkousel jsem toho spoustu a pro ruzne velke site a pro ruzne cile.
Nejlepe z toho vysel Perl ;-). Nakonec pouzivam vsechny a kazdy na
neco jineho.

Nagiosu vytykam jednu zavaznou chybu - umi jenom monitorovat a neumi na
trivialni chyby reagovat. Nelze mu vysvetlit, ze kdyz spadne apache, aby
udelal /etc/init.d/apache restart.

Monitorovaci soft neni dobry hlidac proti loupeznikum. Nejvice se mi
osvedcilo posilat vystup syslogu na jednu(ci vice) masin. Kdyz se tam
nekdo vlame a uklidi po sobe, ma smulu. Me se tim podarilo usvedcit
jednoho spravce, ze napsal halt a nevsiml si, ze neni na svem ;-).
(potvora smazal i kus .bash_history, protoze se stydel)

-- Dalibor Straka