tisk na smíšené (linux a win) VPN

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Středa Březen 3 13:16:11 CET 2004

Dobrý den,

na dvou lokalitách mám různé systémy. V Brně MDK9.2 a v Ostravě WinXP s
WinRoutem. Pravidelně přejíždím sem a tam a pracuji v obou sítích. Mám
takovou ideu, že bych chtěl být schopen tisknout z Brna v Ostravě a
naopak. Když už pro nic jiného, tak kvůli neustálému faxování.

Pochopil jsem, že by to měla být jakási obdoba VPN. Jsem ale limitovaný
softem, zejména pak WinRoutem, který umí pptp a ipsec v tunelovém módu a
pár dalších protokolů, které asi nejsou použitelné. Moje představa je
taková, aby se spojení navazovalo jen pro konkrétní tiskovou úlohu a po
jejím dokončení se uzavřelo. IP adresy jsou statické. na straně linuxu
je připojení do inetu vytáčeno a udržováno pomocí ADSL modemu/routeru a
server je až za ním.

Chci se proto zeptat, neb se v tom nějak nemůžu vyznat, je možné pomocí
těchto protokolů dosáhnout žádaného stavu, tedy toho, aby když chci
tisknout, se pecky spojily, vytiskly, rozpojily?

díky,

--
Daniel Hrbac
talk na advokati.biz