FTP - Ilegal PORT command

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Středa Březen 3 19:35:49 CET 2004

On Wed, Mar 03, 2004 at 01:17:36PM +0100, linux na ssos.cz wrote:
> Dobry den,
-''-

> Mam otevrene porty 20 (ftp-data) a 21 (ftp). Zatim mi funguje pasivni rezim,
> ale aktivni ne a ne.
To pochopitelne nestaci, musis loadnut ip_conntrack_ftp a povolit RELATED
spojenia.

@All: nenechajte sa pomylit tym, ze pan Flajsar tie mody pomenoval naopak. On
totiz pasivny mod zo strany klienta je z pohladu servra aktivne spojenie,
takze aby clientovi fungoval pasivny mod, musi mat server povolene pripojenie
na (dynamicky generovane) FTP porty, co sa najjednoduchsie robi cez ten
ip_conntrack_ftp.

> Je chyba v konfiguraci vsftpd (i kdyz nevim jak bych to mel nakonfigurovat)
> nebo mam spatne nakonfigurovany firewall?
To druhe, vid vyssie.

> S pozdravem
>
> -- Filip Flajšar
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
         "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer"  -- Adolf Hitler